KIA v Evropě poprvé v historii prodala půl milionu vozidel

  • V roce 2019 se na evropských trzích prodalo 502 845 vozů značky Kia
  • 11 let nepřetržitého růstu a podíl na trhu 3,2%, nejvíce v dosavadní historii
  • Bezmála dvojnásobný prodej elektromobilů oproti roku 2018
  • 46% zvýšení prodeje modernizované modelové řady Ceed
  • Společnost Kia Motors Europe nyní dohlíží na devět nových trhů značky Kia (východní Evropa a Kavkaz – vedle zemí EU a členských států EFTA)

 

Podle nových údajů, které 20.01.2020 uveřejnila Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA), Kia Motors na evropských trzích poprvé prodala přes půl milionu vozů za rok.

Celkové evropské* roční prodeje Kia v objemu 502 845 kusů představují nárůst o 1,7% a současně 11. rok nepřetržitého růstu značky. V loňském roce Kia zároveň dosáhla ve státech EU a členských státech EFTA historicky nejvyššího tržního podílu na úrovni 3,2%.

K rostoucím prodejům napomohl rostoucí zájem zákazníků o stále širší nabídku hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických modelů Kia, stejně tak jako prodejní úspěchy nedávno uvedených nových a modernizovaných modelů, jako např. Ceed a Stonic.

Komentuje Emilio Herrera, COO společnosti Kia Motors Europe: „Rok 2019 byl pro značku Kia významný, jelikož jsme představili naše první elektromobily nové generace a současně uvedli nové odvozené varianty a nové pohony pro některé z našich nejoblíbenějších modelových řad. Kia jako jedna z prvních naskočila do vlaku elektrifikace celého odvětví a nyní těží z touhy spotřebitelů snižovat dopady na životní prostředí i provozní náklady spojené s cestováním automobilem.“

Naši zákazníci nám říkají, že myšlenku‚ přechodu na elektřinu‘ chápou; díky rozvoji naší produktové strategie i strategie značky dokážeme nabídnout elektrifikovaná vozidla, která neobětují kvalitu, design či charakter,“  dodává Herrera.

„Změny v naší globální produkci a dodavatelských kanálech v roce 2020 nám umožní vypořádat se s nesnázemi, které dodávky elektromobilů doprovázejí. V loňském roce Kia prodala bezmála dvojnásobek elektromobilů ve srovnání s rokem 2018 a jsem si jist tím, že díky rostoucí nabídce dokážeme na rychle bující poptávku reagovat,“  uzavírá.

Výrazný nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel

K loňským úspěchům značky Kia přispěl i narůstající zájem zákazníků o vyspělá hnací ústrojí. Prodeje hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických vozů značky v roce 2019 narostly z 58 029 na 66 386 kusů (+14,4%).

Nejprodávanější elektrifikovanou modelovou řadou značky zůstalo i nadále Niro (zahrnuje hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrické provedení), pro nějž se rozhodlo celkem 57 519 zákazníků (+27,1% oproti roku 2018). U modelu Niro Hybrid bylo evidováno 37 475 kusů (+8,2%), vedle dalšího růstu díky variantě Plug-in Hybrid (10 144 kusů, +1,9%) a čistě elektrickému provedení e-Niro (9 900 kusů).

Vzhledem k zahájení prodeje nového čistě elektrického modelu e-Soul koncem roku (pouze na vybraných trzích) se celkové prodeje elektromobilů Kia bezmála zdvojnásobily ze 7 064 v roce 2018 na 13 132 kusů v roce 2019 (+85,9%). Navýšení prodeje bylo zaznamenáno i u řady Optima Plug-in Hybrid (v provedení sedan a Sportswagon), pro kterou se vloni rozhodlo 5 635 zákazníků (+23,2%).

Nový bestseller značky Kia: rodina vozů Ceed

V roce 2019 se v zemích EU a členských státech EFTA stala nejprodávanějším produktem značky modelová řada Ceed, u níž prodejci zaznamenali celkem 110 201 kusů – což znamená meziroční nárůst o 46,0%. V závěsu se držel předchozí bestseller Kia Sportage s velmi dobrými ročními prodeji na úrovni 109 838 vozidel.

Narůstající zájem o modernizovanou modelovou řadu Ceed navazuje na úspěšné uvedení pětidveřového provedení ProCeed s karoserií typu shooting brake‘, resp. městského crossoveru XCeed v loňském roce, nicméně k nárůstu prodeje došlo v roce 2019 u všech čtyř karosářských provedení. U pětidveřového hatchbacku Ceed a kombi Ceed Sportswagon činily prodeje 45 917 (+12,7%), resp. 34 041 (+22,0%) kusů. Od zahájení prodeje v prvním čtvrtletí 2019 se prodalo na 19 644 vozů s označením ProCeed – tedy 11x více, než v roce 2018 činily celkové prodeje předchůdce, třídveřového modelu pro_cee’d. V posledním čtvrtletí 2019 byl též zahájen prodej modelu XCeed, pro nějž se v posledních třech měsících roku rozhodlo 10 599 zákazníků.

Třetím nejprodávanějším modelem značky se v Evropě opět stal městský vůz Picanto, jehož prodeje na úrovni 75 187 kusů zůstaly přibližně stejné jako rok předtím (75 315 kusů). Narůstající zájem o malé SUV s označením Stonic přinesl v roce 2019 zlepšení prodeje o 19,8% na 66 749 kusů (předtím 55 742).

Nové evropské trhy pro regionální centrálu Kia

Regionální evropská centrála Kia sídlem v německém Frankfurtu nedávno převzala odpovědnost za několik nových trhů z celé Evropy a regionu Kavkazu (vedle zemí EU a členských států EFTA). Evropské vedení firmy nyní pokrývá celkem 39 trhů a nově se stará o Turecko, Ukrajinu, Ázerbájdžán, Srbsko, Bosnu, Černou Horu, Gruzii, Makedonii, Moldavsko a Albánii. V roce 2019 vzrostly prodeje modelů Kia v rámci všech 39 trhů o 1,8% z 510 650 na 519 789 vozidel.

* Zdroj: Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA), země EU + členské státy EFTA (Evropské sdružení volného obchodu)


KIA MOTORS CZECH – je výhradním dovozcem nových automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od roku 1993. Za 26 let své existence prodala Kia na českém trhu přes 110 000 vozů. Aktuálně prodává 10 modelů a 12 modelových variant z čehož 6 s alternativním pohonem (EV, HEV, PHEV, MHEV). Kia má v ČR 57 autorizovaných prodejních a servisních míst a průběžně jí patří 8. místo na trhu. V roce 2015 uzavřela partnerství se společností Autodrom Most, která provozuje motorsportové aktivity a Centrum bezpečné jízdy. Kurzy pro výuku a výcvik bezpečnosti se zaměřením na krizové situace v běžném silničním provozu navštívilo za dobu spolupráce na 8 tisíc účastníků, kteří s více než čtyřmi desítkami modelů Ceed najezdili na 30 tisíc kilometrů. Od roku 2009 Kia úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem“, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce obdržela nadace částku převyšující 2,6 miliony korun a podpořeno bylo více než 90 projektů na pomoc znevýhodněným či zdravotně postiženým dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách www.kia.cz.

Kia Motors Corporation – výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Dnes, ve 190 zemích celého světa, prodává ročně cca 3 miliony vozidel ve 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa s ročním obratem přes 49 miliard USD a zaměstnává přes 52 000 pracovníků. Kia je hlavním partnerem tenisového šampionátu  Australian Open, oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA, oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a hlavním partnerem evropského mistrovství League of Legends 2019. Hlavní slogan značky „The Power to Surpise“ vyjadřuje celosvětový závazek značky překvapovat zákazníky cestou atraktivních a inspirujících zážitků překonávajících původní očekávání. Více informací o společnosti Kia Motors Corporation naleznete na stránkách www.kianewscenter.com