Nadšení z jízdy
Stinger má již pramálo společného s modely z minulých let. Mnohem lepší jízdní vlastnosti této novinky potvrzují i slova samotného Ortha Hedricka, vrcholového manažera amerického zastoupení Kia: „Stinger je ve srovnání s minulými modely Kia skutečným automobilovým snem.“
Gregory Guillaume, šéfdesignér Kia Motors Europe dodává: Cílem Stingeru není dojet do cíle jako první, u tohoto vozu je cílem samotná cesta. Jde o nadšení z jízdy.
Opravdové gran turismo, tedy vůz pro energickou jízdu, nespočívá prvoplánově ve výkonu, dynamice na hraně nebo surovém ztvárnění. Pokaždé je to na úkor luxusu, pohodlí a půvabu“. Tvůrci oživili pozapomenutý typ karoserie jménem fastback a tak dostal tento model svou jedinečnou „rychlou“ siluetu. Při tvarování novinky dohlížel na designéry Peter Schreyer, jeden z nejslavnějších autodesignérů současnosti!
Nejvýkonnější sériově vyráběný model
Pod velmi dlouhou kapotu bude na výběr ze dvou přímovstřikových přeplňovaných hliníkových benziňáků. Obě pohonné jednotky jsou sice dosud ve stádiu vývoje, ale parametry jsou již známy. První je základní přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru Theta II, který má dosahovat maxima výkonu 255 koní a nejvyšší točivý moment 353 Nm. Druhý lákavější je vidlicový šestiválec 3,3 litru Lambda II s dvojitým přeplňováním, jenž by měl produkovat 365 koní a 510 Nm. Zrychlení z nuly na stovku pak s ním nastane během 5,1 sekundy, maximální rychlost je 269 km/hod. Jsou zde použity osmistupňové měničové automatické převodovky v kombinaci s pohonem zadních kol.
Automobil bude primárně nabízen s pohonem zadních kol, ale možné bude rovněž objednat systém pohonu všech kol, který ovšem s ohledem na optimální kontrolu upřednostní (na mokru i na suchu) kola zadní nápravy. Pro jistější průjezd zatáčkou použije dynamické vektorování točivého momentu přibrzďováním kol. Vozy v provedení s pohonem zadních kol dostanou mechanický samosvorný diferenciál. Modely se čtyřválcem budou obuty do pneumatik 225/45 R18 a šestiválce budou mít vepředu 225/40 R19, vzadu 255/35 R19 a pod nimi brzdy od Bremba.
Na závěr ještě shrnutí v číslech:
délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4801 x 1869 x 1400 x 2906
podvozek: vpředu Vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení multilink (5 prvků)
řadový čtyřválec 1998 ccm s přeplňováním, Theta II: 255 k při 6200 ot/min: 353 Nm při 1400 až 4000 ot/min
vidlicový šestiválec 3342 ccm Twin Turbo, Lambda II: 365 k při 6000 ot/min, 510 Nm při 1300 až 4500 ot/min