- Tržní podíl značky KIA v České republice dosáhl 3,9 %
- Model KIA Ceed je 10. nejprodávanějším vozem v ČR a nadále drží pozici nejoblíbenějšího modelu značky KIA, na českých prodejích se podílí 42 %
- Nový crossover KIA XCeed, finalistu ankety Auto roku 2020 v České republice, si za 4 měsíce pořídilo 225 zákazníků,
- XCeed se v příštím roce zařadí mezi 5 neprodávanějších modelů značky KIA v ČR
Společnost KIA MOTORS CZECH prodala v roce 2019 v České republice celkem 9 681 vozů, což je po roce 2018 druhý nejlepší výsledek v historii značky na českém trhu. Stejně jako celkový trh s osobními automobily klesl, eviduje i značka Kia oproti rekordnímu roku 2018 pokles počtu prodaných vozů o 758, tedy o 7 %. Tržní podíl automobilky KIA na českém trhu se však téměř nezměnil a dosáhl 3,9 % oproti 4 % v roce 2018.
„Rok 2019 byl pro značku KIA na českém trhu jako celek úspěšný. Přestože jsme poprvé po pěti letech růstu zaznamenali pokles prodejů, šlo o druhý nejlepší rok v historii značky v České republice. Zatímco trh jako celek po roce 2018 klesl o 4 %, naše prodeje se meziročně snížily o 7 %. Naše prodeje ovlivnila kromě poklesu celého trhu také výrazná obnova naší modelové řady. Ukončili jsme prodej crossoveru Soul se spalovacím motorem, modelu Optima, MPV Carens a Venga, a zároveň jsme na trh před koncem roku uvedli nový crossover XCeed a dva čistě bateriové modely e-Soul a e-Niro. Vysoký zájem o naše elektrifikované modely na západě a severu Evropy a s tím související dlouhé čekací doby na tyto modely na českém trhu však způsobily zpoždění jejich registrací až na letošní rok. Zvýšený zájem na západě Evropy a prodloužení čekacích dob jsme přitom zaznamenali také u modelů Rio, Stonic a modelu ProCeed,” říká Arnošt Barna, generální ředitel společnosti KIA MOTORS Czech s tím, že v letošním roce KIA plánuje i díky novému modelu XCeed a další pětici zcela nových či omlazených modelů opět navázat na předešlé roky. Zatímco trh jako celek by měl nepatrně klesnout, KIA plánuje podruhé v historii překročit hranici 10 tisíc prodaných vozů zvýšit svůj podíl na českém trhu.
Za stabilním úspěchem značky KIA v České republice stojí tradičně modely Ceed, Sportage, Rio a Stonic. Model KIA Ceed je již 13 let v řadě nejprodávanějším modelem automobilky KIA na českém trhu. V roce 2019 byl 10. nejprodávanějším vozem v České republice a po modelech domácích výrobců také třetím nejprodávanějším modelem v segmentu C. S 4 056 prodanými vozy se v roce 2019 podílel na celkových prodejích značky KIA 42 % a pozici neotřesitelné jedničky v rámci portfolia KIA si zachová i v letošním roce, v němž KIA mimo jiné představí jeho plug-in hybridní verzi. K letošním želízkům v ohni bude patřit také nový crossover KIA XCeed, který se mezi šesticí finalistů z celkového počtu 22 nominovaných novinek prestižní ankety Auto roku 2020 v České republice umístil na čtvrtém místě. Od jeho uvedení na český trh v září loňského roku si ho pořídilo už 225 zákazníků. V příštím roce by se měl XCeed dostat mezi 5 neprodávanějších modelů značky KIA v ČR.
Výsadní postavení si stále drží také nejoblíbenější SUV značky KIA, model Sportage, který je dlouhodobě druhým nejprodávanějším vozem v jejím portfoliu. Stejně jako letos zůstanou pro značku KIA důležité také modely Rio a Stonic ze segmentu B, respektive B‑CUV. Zatímco Rio si v roce 2019 pořídilo 1 251 zákazníků, Stonic zvolilo 1 141 kupujících. Prodeje obou modelů tedy meziročně vzrostly.
KIA v průběhu letošního roku také zkrátí dodací lhůty pokročilých elektromobilů e-Soul a e-Niro, které dokážou na jedno nabití ujet až 455 km v kombinovaném cyklu WLTP (e-Niro) či 452 km (e-Soul), respektive 615 km v městském provozu dle metodiky WLTP (e-Niro) a 648 km (e-Soul). Do roku 2025 potom KIA uvede na český trh 19 nových elektrifikovaných modelů. Půjde o 7 elektromobilů, 5 Plug-In Hybridů, 6 Hybridů a 1 model na palivové články.
KIA MOTORS CZECH – je výhradním dovozcem nových automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od roku 1993. Za 26 let své existence prodala Kia na českém trhu přes 110 000 vozů. Aktuálně prodává 10 modelů a 12 modelových variant z čehož 6 s alternativním pohonem (EV, HEV, PHEV, MHEV). Kia má v ČR 57 autorizovaných prodejních a servisních míst a průběžně jí patří 9. místo na trhu. V roce 2015 uzavřela partnerství se společností Autodrom Most, která provozuje motorsportové aktivity a Centrum bezpečné jízdy. Kurzy pro výuku a výcvik bezpečnosti se zaměřením na krizové situace v běžném silničním provozu navštívilo za dobu spolupráce na 8 tisíc účastníků, kteří s více než čtyřmi desítkami modelů Ceed najezdili na 30 tisíc kilometrů. Od roku 2009 Kia úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem”, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce obdržela nadace částku převyšující 2,6 miliony korun a podpořeno bylo více než 90 projektů na pomoc znevýhodněným či zdravotně postiženým dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách www.kia.cz.
Kia Motors Corporation – výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Dnes, ve 190 zemích celého světa, prodává ročně cca 3 miliony vozidel ve 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa s ročním obratem přes 49 miliard USD a zaměstnává přes 52 000 pracovníků. Kia je hlavním partnerem tenisového šampionátu Australian Open, oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA, oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a hlavním partnerem evropského mistrovství League of Legends 2019. Hlavní slogan značky “The Power to Surpise” vyjadřuje celosvětový závazek značky překvapovat zákazníky cestou atraktivních a inspirujících zážitků překonávajících původní očekávání. Více informací o společnosti Kia Motors Corporation naleznete na stránkách www.kianewscenter.com