KIA na veletrhu čisté mobility e-Salon představila techniku modelu e-Niro. Zároveň nabízí návštěvníkům testovací jízdy svých elektromobilů s dojezdem až 648 km
- KIA představila svoji strategii elektrifikace pro následující roky
- Na veletrhu byly exkluzivně k vidění jednotlivé části hnacího ústrojí modelu e‑Niro
- Návštěvníci si mohli vyzkoušet jednotlivé elektromobily e-Niro a e-Soul včetně dalších elektrifikovaných modelů Kia při dynamických jízdách
- Portfolio elektrických modelů doplnilo Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid
Společnost KIA MOTORS CZECH představuje v rámci své elektrické ofenzivy na veletrhu čisté mobility e-Salon ve dnech 14. – 17. listopadu své elektromobily druhé generace e-Niro a e-Soul a rovněž hybridní a plug-in hybridní verzi ekologického crossoveru Niro. Návštěvníci veletrhu měli možnost nové elektromobily značky KIA nejen vidět, ale také se v nich svézt.
„Naše elektromobily druhé generace jsou plnohodnotnými a praktickými vozy s perfektní jízdní dynamikou a dlouhým dojezdem, které posouvají komfort za volantem na novou úroveň. Proto přirozeně chceme jejich přednosti návštěvníkům demonstrovat při samotné jízdě. Zážitek z jejich řízení je totiž pro nás tou nejlepší referencí,“ vysvětluje Kateřina Vaňková, PR manažerka společnosti KIA MOTORS CZECH s tím, že podobně chce společnost demonstrovat i technologickou vyspělost těchto vozů. Během prvního dne veletrhu proto KIA uspořádala pro odbornou veřejnost technický workshop, na kterém představila plány automobilky pro nejbližší období s ohledem na blížící se zpřísnění emisních limitů pro nové vozy, ale také jedinečnou ukázku techniky svého elektromobilu KIA e‑Niro.
Návštěvníci workshopu měli možnost prohlédnout si lithium-iont polymerovou baterii s kapacitou 64 kWh o rozměrech 1,5 x 2 metry, díky které model e-Niro ujede až 455 km v kombinovaném cyklu nebo 615 km v městském provozu (dle metodiky WLTP), a bezpečnostní propojku, která přibližně v polovině baterie rozpojuje sériové zapojení článků akumulátoru. K vidění byla také hlavní řídicí jednotka akumulátoru a řídicí jednotka napěťových článků, která na základě teploty a napětí uvnitř článků provádí jejich balancování pro udržení maximálního výkonu a životnosti akumulátoru.
Kromě toho měli účastníci možnost podrobně si prohlédnout hlavní relé akumulátoru, ohřívač kapaliny baterie, modul dobíjení ze zásuvky o napětí 230V či okruh topení a klimatizace elektrického modelu e‑Niro. K vidění byl také brzdový modul vozu. Kia na workshopu podrobněji představila také svůj balancér vysokonapěťových baterií, díky kterému je při opravě akumulátoru možné měnit pouze její část, tzv. modul baterie. Nově dodaný modul následně projde balančním procesem, který vyrovná napětí jednotlivých článků nového modulu s ostatními články akumulátoru. K vidění byl také druhý elektromobil, který značka KIA aktuálně nabízí na českém trhu, tedy druhá generace modelu KIA e-Soul. Ten ujede na jedno nabití v městském provozu až 648 km dle metodiky WLTP.
Oba elektromobily budou moci vidět také návštěvníci, kteří na veletrh zavítají od 15. do 17 listopadu na stánku Kia, Hala 4B. Kromě klasické prohlídky si přitom mohou vyzkoušet i jejich jízdní vlastnosti, technologickou vyspělost a komfort, který při jízdě nabízejí. K vidění budou i další motorizace modelu Niro, tedy hybridní a plug-in hybridní verze. „Model Niro byl od počátku vyvíjen jako ekologický model, což se samozřejmě projevuje na jeho užitné hodnotě. Zákazníci mají jistotu, že ať už sáhnou po jakémkoli stupni elektrifikace, vždy dostanou praktický vůz bez kompromisů,“ říká Kateřina Vaňková.
KIA MOTORS CZECH – je výhradním dovozcem nových automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od roku 1993. Za 25 let své existence prodala Kia na českém trhu téměř 110 000 vozů. Aktuálně prodává na 12 modelových řad z čehož 6 s alternativním pohonem (EV, HEV, PHEV, MHEV). Kia má v ČR 59 autorizovaných prodejních a servisních míst a průběžně jí patří 7. místo na trhu. V roce 2015 uzavřela partnerství se společností Autodrom Most, která provozuje motorsportové aktivity a Centrum bezpečné jízdy. Kurzy pro výuku a výcvik bezpečnosti se zaměřením na krizové situace v běžném silničním provozu navštívilo za dobu spolupráce téměř 8 tisíc účastníků, kteří s více než třemi desítkami modelů Ceed najezdili na 20 tisíc kilometrů. Od roku 2009 Kia úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity rozšířila o projekt dárcovské samolepky „Já a Kia pomáháme dětem“, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce obdržela nadace částku převyšující 2 miliony korun a podpořeno bylo více než 80 projektů na pomoc znevýhodněným či zdravotně postiženým dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách www.kia.cz.
Kia Motors Corporation – výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Dnes, ve 190 zemích celého světa, prodává ročně cca 3 miliony vozidel ve 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa s ročním obratem přes 49 miliard USD a zaměstnává přes 52 000 pracovníků. Kia je hlavním partnerem tenisového šampionátu Australian Open, oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA, oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a hlavním partnerem evropského mistrovství League of Legends 2019. Hlavní slogan značky „The Power to Surpise“ vyjadřuje celosvětový závazek značky překvapovat zákazníky cestou atraktivních a inspirujících zážitků překonávajících původní očekávání. Více informací o společnosti Kia Motors Corporation naleznete na stránkách www.kianewscenter.com