Mazda CX-60, jak si vede první hybrid od Mazdy?

Očekávaná Mazda CX-60 je konečně tady a je proto důležité se pořádně podívat, co nám může nabídnout. Mazda CX-60 je veliké SUV se jednat o novou vlajkovou loď značky pro Evropu. Zdaleka nejdůležitějším detailem je to, že se jedná o první hybrid od Mazdy. Jak si tento zbrusu nový hybrid vede?

Vzhled, který zaujme

Na první pohled je Mazda CX-60 vozem, který zaujme a přitáhne pohledy kolemjdoucích a díky výkonným led světlometům nebudete rozhodně k přehlédnutí ani za tmy. Oproti starým Mazdám, na jaké jsme v Evropě zvyklí, je zde více hran a auto obecně působí hranatějším dojmem, který ale stále vypadá elegantně a hlavně prostorně. Kapota je dlouhá díky podélnému umístění motorů. Auto je vytvářeno v duchu unikátního japonského designu Kodo a konceptu Ma. Výsledný produkt tak působí elegantně, čistě, klidně a především prostorně. Ve vyšších verzích výbavy zde najdeme kvalitní kůži Nappa a javorové dřevo.

Výkon, jaký překvapí

Na první pohled vypadá CX-60 jako velmi mohutné auto a může tak působit pomalým, neohrabaným dojmem. Opak je ovšem pravdou. Pod kapotou se ukrývá atmosférický čtyřválec Skyactiv 2,5 l, který ve spojení spolu s elektromotorem dokáže dosáhnout až 327 koní, což vlastně dělá z CX-60 nejvýkonnější sériovou Mazdu v historii. Proto i přes svou hmotnost zvládá vůz skvěle zatáčky i zrychlení z nuly na sto za 5,8 vteřin. Oba motory spolu krásně spolupracují a jízda tak může být skutečně potěšením.

Králem každého terénu

Podle recenzí byl tento vůz hojně testován v každém druhu terénu. Rovném, hornatém, do kopce, z kopce, na dálnici i ve městě. Na německých dálnicích nebyl problém jet i uváděnou maximální rychlosti 200 km/h. Motor někdy bývá slyšet, ale obecně byly recenze z jízdy velmi kladně.

Komfort na prvním místě

Díky své velikosti je Mazda CX-60 uvnitř dostatečně prostorná i pro vyšší řidiče. Vše je umístěno hezky po ruce, takže se nemusíte nikam natahovat. Navíc po zadaní své výšky Vám Mazda CX-60 sama přednastaví sedačku, volant a zrcátka. Samozřejmě, že pokud Vám automatické nastavení nebude vyhovovat, můžete si svůj profil následně doupravit. Do paměti si navíc vůz může uložit až 6 řidičů, takže pokud se posadíte do auta, díky kameře Vás vůz pozná a nastaví Vámi preferovaný profil. Nebudete tak nikdy muset nadávat, že Váš partner si všechno přenastavil podle svého a následně vše pracně vracet zpět.

Výsledný dojem

Vypadá to, že první krok do světa PHEV hybridů se Mazdě povedl. Na toto SUV je radost pohledět a i jeho řízení je zážitkem samo o sobě. Nová vlajková loď evropské Mazdy tak má co nabídnout a rozhodně nezapadne v propadlišti dějin. Mazda CX-60 tak rozhodně nezklame.