Rival modelů Kia Sportage nebo Mitsubishsi Eclipse Cross, které také najdete v naší nabídce, je založen na nedávno představeném modelu Mazda 3 a je popisován jako nové “základní SUV” v modelové řadě japonského výrobce. Prodej SUV Mazda CX-30 by měl být v Evropě zahájen ještě letos a vůz bude poháněn řadou benzinových hybridních a čistě naftových motorů.
- Mazda svým utajeným projektem pro Autosalon Ženeva 2019 pořádně překvapila
- I tak jde o očekávané SUV střední třídy
- Mazda CX-30 vychází z modelu Mazda 3, který sbírá pozitivní recenze
- Na jeho úspěch chce navázat i nová dobrodružnější verze
Kompaktní crossover v sobě netají charakteristický designový jazyk Kodo a bude využívat také nejmodernější motory, včetně kompresního zapalování Skyactiv-X. Výrobce uvádí, že se SUV Mazda CX-30 stane globálním modelem, který bude “vyráběn v klíčových továrnách po celém světě”.
Možnosti motorizace SUV Mazda CX-30 nabídnou benzínové hybridy a moderní diesely
Všechny benzinové motory nabízené v tomto voze budou jednotky mild-hybrid s motorem poháněným 24V baterií. CX-30 bude nabízena také se dieselovým motorem Mazda Skyactiv-D. Přesná nabídka pohonných jednotek pro český trh zatím není známa. Všechny modely budou vybaveny pohonem všech kol, který bude řízen centrálním systémem pro rozdělování kroutivého momentu, převodovky budou pravděpodobně k dispozici šestistupňové, a to manuální i automatické.
První recenze vozu Mazda CX-30 příznivě hodnotí tvar karoserie a design exteriéru
Mazda říká, že model SUV CX-30 byl navržen tak, aby odrážel “eleganci kupé a houževnatost SUV”. Vyznačuje se rozměrnou mřížkou podobnou té, která je vidět na modelu Mazda 3, a pro SUV typickou vyšší světlou výškou, černým ochranným oplastováním a elegantní zkosenou zadní částí. K dispozici budou také volitelná LED přední světla.
Model CX-30 je postaven na stejné platformě jako Mazda 3 a byl navržen tak, aby nabídl ideální dynamiku, přestože jde o SUV s vyšší karoserií.
Mazda CX-30 rozměry nezaostává za konkurencí
CX-30 je 4395 mm dlouhé, 1795 mm široké a nabízí výšku 1540 mm. Rozvor SUV Mazda CX-30 je pak 2655 mm, což je prakticky totožné s rivaly na poli SUV vozů střední třídy. Kufr o objemu 430 litrů bohatě stačí pro potřeby běžné rodiny. Jako volitelná možnost se má objevit také elektrické otevírání zadních dveří.
V interiéru najdete palubní desku nabízející řidiči maximální komfort. Zaujme dvojdílný “křídlový” design s centrální infotainmentovou obrazovkou s 8,8palcovou úhlopříčkou otočenou směrem k sedadlu řidiče. Velmi intuitivní software je kompatibilní se systémy Apple CarPlay a Android Auto. Přístrojová deska kombinuje analogové a digitální displeje.
Mazda CX-30 by se měla v Auto Jeremiášova objevit později v tomto roce. Prodejní cena modelu Mazda CX-30 zatím není známa, ale měla by se pohybovat mezi cenami modelů CX-3 a CX-5. Jejich ceníky si můžete prohlédnout zde a zde.
Než se předváděcí vozy Mazda CX-30 objeví i v našem showroomu, můžete si zatím rezervovat testovací jízdu v SUV CX-3 nebo CX-5. Právě toto velké SUV je velmi oblíbené a diskuse a internetová fóra o SUV Mazda CX-5 se hemží pozitivními zkušenostmi. Kromě toho nabídne představu o tom, jaká bude jízda s SUV Mazda CX-30.