Mazda vylepšila motory Skyactiv – X na vyšší výkon

Japonský výrobce automobilů Mazda si pripravil letos horkou novinku a to konkrétně novou verzi motoru Skyactiv -X . Motory najdete v modelech Mazda 3 a Mazda CX-30 pod označením e-Skyactiv-X!

Jde o první benzínový motor využívající technologii kompresního zapalování řízeného svíčkou, tzv. SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition). Motor je pod kapotou Mazdy 3 nabízen v karosářských variantách sedan a hatchback, a to s klasickou šestistupňovou převodovkou Skyactiv-MT nebo jakožto zákazník máte na výběr šestistupňový automat Skyactiv-Drive. V karoserii hatchback je možné na přání pořídit Mazdu 3 s pohonem všech kol Mazdy i-Activ.

Jak novinka funguje a co přináší?

SPCCI funguje na principu spolupráce jízdních vlastností zážehového motoru a palivové úspornosti vznětového motoru, a z obou variant si vzal jen to nejlepší. Zároveň tato technologie kompresního zapalování řízeného svíčkou pracuje na vyšším výkonu a je úspornější než klasický zážehový motor. Každý válec motoru je opatřen vlastním senzorem tlaku, který průběžně posílá data do řídící jednotky motoru, která poté na základě toho rychle a přesně upravuje fungování motoru.

Výhody Skyactiv-X

  • vysoký výkon
  • rychlé reakce
  • skvělé čištění výfukových plynů
  • menší tepelné ztráty
  • dokonalý točivý moment

Ušetříte i na spotřebě

Celý princip spojení zážehového a vznětového motoru je doprovázeno větším výkonem, a to 132 kW 180 K a nižší spotřebou emisí (96 G/KM CO2), což je skvělá zpráva jak pro naši peněženku, tak pro životní prostředí. Zároveň se tento revoluční motor dokáže dostat na 4 500 otáček/ min. Díky podpoře elektromotoru je plynulejší rozjezd i samotná jízda a s průměrnou spotřebou se dostanete na krásných 4,3 L/100 KM.