Historie společnosti Mitsubishi Motors začíná v roce 1917, kdy z montážní linky vyjel první model Mitsubishi. Byl to sedmimístný sedan založený na modelu FIAT Tipo 3. Nepříliš úspěšná výroba byla zastavena poté, co bylo postaveno pouhých 22 kusů.
Skutečná produkce aut Mitsubishi začíná po fúzi společností Mitsubishi Shipbuilding a Mitsubishi Aircraft Co. v roce 1934. Společnost se zaměřila na stavbu letadel, lodí a železničních vozů a v roce 1937 našla prostor na výrobu prototypu sedanu, který se jmenoval PX33. Ale jak se blížila válka, Mitsubishi PX33 našlo hlavně vojenské využití.
Mitsubishi po II. Světové válce
Teprve po válce se společnost skutečně pustila do výroby osobních vozidel. Společnost začala s malým tříkolovým vozidlem, Mitsubishi Mizushima a skútrem s vtipným jménem: Stříbrný holub. Poté došlo k rozdělení bývalého konglomerátu, protože Spojenci nebyli nakloněni japonskému průmyslovému rozvoji.
O deset let později se Japonsko dostalo do nové historické etapy a osobní doprava se stala opět aktuálním problémem, protože stále více rodin si mohlo dovolit pořízení auta. Proto přišlo Mitsubishi 500, lidový sedan, a později malé auto Minica a také v roce 1963 Mitsubishi Colt 1000. S rostoucími tržbami byly v roce 1970 části konglomerátu Mitsubishi znovu sjednoceny.
Mitsubishi se spojuje s Chryslerem
Dalším krokem pro společnost bylo spojení se společností Chrysler, která koupila 15% podíl Mitsubishi, a udělila japonskému výrobci licenci k prodeji automobilů Mitsubishi v USA a Austrálii, ovšem pod značkou Dodge, resp. Chrysler.
O dva roky později vstoupilo Mitsubishi na americký trh pod svým jménem s modely Mitsubishi Tredia, Cordia a kupé Starion. Kvóta na dovoz do USA byla 30 000 vozidel, ale Japonci chtěli tento počet zvýšit a zahájili reklamní kampaň. K zájmu o vozy Mitsubishi přispívají také úspěchy modelů Mitsubishi Pajero a Shogun. Do konce 80. let se Mitsubishi dostalo 1,5 milionu automobilů vyrobených po celém světě. I kvůli navýšení produkce založilo Mitsubishi s Chryslerem novou automobilku Diamond-Star Motors se sídlem v americkém Illionis, která dala vzniknout například legendárnímu modelu Mitsubishi Eclipse.
Partnerství s Chryslerem trvalo až do roku 1992 a i poté spolu automobilky spolupracovaly například na vývoji nových technologií.
Asijská hospodářská krize a nové výzvy pro Mitsubishi
V 90. letech se Mitsubishi poohlíželo po novém partnerovi, ale zisky jí snížila obří svolávací akce, kdy muselo být zdarma opraveno více než 130 000 vozidel. Následovala hospodářská krize v asijském regionu, která způsobila Mitsubishi ztráty zisku a musela být snížena výroba, aby se společnost vypořádala s klesající poptávkou.
Řešení nakonec přišlo v nových a vylepšených modelech a změně myšlení.
Mitsubishi na začátku 20. století představilo kompaktní prostorná auta jako Mitsubishi Spacestar, perfektní pro asijský trh, i novinky jako Mitsubishi Lancer a Mitsubishi Outlander. A to stačilo k tomu, aby se společnost vrátila na trh.
Mitsubishi v roce 2019
V současnosti se velkému zájmu těší hybridní Mitsubishi Outlander PHEV, recenze připomínají jeho úspěšné působení v závodech aut s alternativními pohony. Úspěchy slaví také kompaktní SUV Mitsubishi ASX, recenze chválí rovněž městský hatchback Mitsubishi Spacestar nebo picku-ou Mitsubishi L200.
Pokud se chcete projet v některém z modelů Mitsubishi, neváhejte a domluvte si testovací jízdu, k dispozici jsou předváděcí vozy například Mitsubshi ASX, skladové vozy, které jsou k dispozici ihned, můžeme ověřit na požádání. Zajistíme také servis a náhradní díly pro vozy Mitsubishi. Pokud máte nějaký jiný dotaz ohledně vozů značky Mitsubishi, neváhejte nás kontaktovat.