Automobilka Mitsubishi nepřestává udivovat svými modely, které uspokojí jak poptávku po malých městkých vozidlech, tak příznivce velkých SUV či stavaře, kteří potřebují výkonný pick-up. Vozy jako Mitsubishi ASX, recenze uchvacující Outlander PHEV nebo Mitsubishi L200 zná snad každý motorista. Stejně tak si mnoho lidí vzpomene na legendární Mitsubishi Pajero nebo řadu sportovních siláků v čele s Mitsubishi Eclipse GT. Jiné modely Mitsubishi zůstaly trochu v ústraní, a proto se podíváme na legendy i kuriozity této japonské automobilky.
Mitsubishi Lancer Ralliart 2009
Jde o poslední generaci modelu Mitsubishi Lancer, která během finanční krize nelámala prodejní rekordy. Limitované edice, které na této platformě vznikly, nabízely skvělý mix výkonu a stylu. Označení Ralliart téměř vždy dokázalo z nepříliš nápadného modelu udělat žádaný a uznávaný sportovní vůz a zrovna Lancer z roku 2009 je jeden z těch, u kterých se to povedlo vrchovatou měrou. Mitsubishi Lancer Ralliart 2009 má v historii japonské automobilky zvláštní místo.
Mitsubishi Toppo
Toppo byla mikrododávka představená v roce 1996, v Japnsku se tomuto segmentu říká kei car. Během 90. let vznikaly verze jako Minica, Town Box, Town Bee, Mirage Dingo, Grunder a Space Star. Auto se stalo japonským kultovním vozidlem a někteří úpravci představili dokonce verze s pohonem 4×4. Do Evropy se toto kuriózní vozítko nikdy nedostalo, ale v Asii má mnoho fanoušků
Mitsubishi MUM 500

MUM 505 stojí na pomezí automobilu a motocyklu. Japonský obdoba Velorexu byla představena jako koncept městského vozidla a poháněl ji půllitrový benzínový agregát. Vůz se nikdy nedostal do sériové výroby, ale jde pravděpodobně o nejnezvyklejší automobil z dílny Mitsubishi.
Mitsubishi Sigma
První generace Mitsubishi Sigma je auto jako žádné jiné. Vůz se objevil v Evropě v roce 1991 a nabízen byl jen v jedné verzi s pohonem předních kol a 3litorvým V6 s 24 ventily. Na 90. léta byla Sigma nezvykle vyspělá a na japonské auto té doby neuvěřitelně odolná proti korozi. Jde o prakticky nezničitelné vozidlo se slušným výkonem (202 koní) a zachovalé Mitsubishi Sigma na prodej pořídíte okolo 150 000 korun. Znalci předpovídají, že za pár let půjde o žádaný youngtimer, takže jde o skvělou investici.