- XCeed obdržel vyznamenání od redakcí německých časopisů AUTO BILD a BILD am SONNTAG
- Nový crossover oceněn jako “Nejlepší automobil pod 35 000 eur”
Třetí generace třídy kompaktních vozů Kia Ceed pokračuje ve vítězném tažení: model Kia XCeed uvedený na konci září byl nyní vyznamenán cenou Golden Steering Wheel “Zlatý volant 2019”. Nový crossover obdržel od redakcí časopisů “AUTO BILD” a “BILD am SONNTAG” toto vyznamenání – nejdůležitější německou automobilovou cenu – v kategorii “Nejlepší automobil pod 35 000 eur”. Nejmladší člen rodiny Ceed zvítězil již nedávno ve srovnávacím testu časopisu “AUTO BILD” nad vozem VW T-Roc a plynule navázal na úspěchy jeho sesterských modelů Ceed, Ceed Sportswagon a ProCeed: doposud zvítězily v celkem 20 srovnávacích testech uznávaných odborných médií, také v konkurenci prémiových značek. Kromě toho získal vůz Ceed bronz při výběru v evropské soutěži “Car of the Year 2019”, těsně za vozem Jaguar I-Pace a Renault Alpine A110. A nejen u expertů má nová rodina Ceed úspěch: s třetí generací modelů se odbyt kompaktních vozů v tomto roce v Evropě zvýšil o 38 % (leden-září 2019: 72 079 kusů; stejný časový úsek minulého roku: 78 820 kusů).
Do soutěže Golden Steering Wheel “Zlatý volant 2019” bylo nominováno celkem 58 novinek, které se objevily na trhu od začátku října 2018. Redakční ceny “Nejlepší automobil pod 25 000 eur” a “Nejlepší automobil pod 35 000 eur” byly v tomto roce vyhlašovány poprvé. Přitom testovací redakce hodnotily všechna vozidla této cenové skupiny podle kritérií Základní cena, Základní vybavení, Záruky, Příplatky a Dojmy z jízdy. „Model Kia XCeed získává Golden Steering Wheel “Zlatý volant” redakce “AUTO BILD” v kategorii pod 35 000 eur, protože je už od začátku typem vítěze, přesvědčí velikostí a kvalitou a nejen sedmi lety záruky“, shrnuje redakční výrok Andreas May, vedoucí oddělení Test a technika.
Tradiční soutěž – v roce 2019 s novým nastavením
Cenou Golden Steering Wheel “Zlatý volant” jsou od roku 1976 každoročně oceňovány nejlepší automobilové modely ročníku. V roce 2018 se soutěž dočkala jednoroční přestávky a roku 2019 znovu odstartovala se základními novinkami. K nim patří redakční ceny “Nejlepší automobil”, zvláštní cena “Nejlepší inovace”, rozšíření vozových tříd, oceňování vozidel podle bodového schématu redakce “AUTO BILD” a velmi zúžená porota, složená výhradně z automobilových expertů. Tak jako dříve volili čtenáři časopisů “BILD am SONNTAG” a “AUTO BILD” v nyní sedmi vozových třídách (malé vozy, kompaktní vozy, střední a vyšší třída, malá SUV, střední SUV, velká SUV, sportovní vozy) vždy tři finalisty, kteří pak byli porotou testováni na okruhu DEKRA Lausitzring. K 15 členům poroty patřili mimo jiné bývalý pilot Formule 1 Hans-Joachim Stuck, závodnice Formule 3 Sophia Flörsch, expertka na motoristický sport a moderátorka Lina van de Mars a také hvězda Youtube a závodník Felix von der Laden.
KIA MOTORS CZECH – je výhradním dovozcem nových automobilů značky Kia do České republiky, ve které působí od roku 1993. Za 25 let své existence prodala Kia na českém trhu téměř 110 000 vozů. Aktuálně prodává na 12 modelových řad z čehož 6 s alternativním pohonem (EV, HEV, PHEV, MHEV). Kia má v ČR 59 autorizovaných prodejních a servisních míst a průběžně jí patří 7. místo na trhu. V roce 2015 uzavřela partnerství se společností Autodrom Most, která provozuje motorsportové aktivity a Centrum bezpečné jízdy. Kurzy pro výuku a výcvik bezpečnosti se zaměřením na krizové situace v běžném silničním provozu navštívilo za dobu spolupráce téměř 8 tisíc účastníků, kteří s více než třemi desítkami modelů Ceed najezdili na 20 tisíc kilometrů. Od roku 2009 Kia úzce spolupracuje s Nadací Naše dítě, jejíž aktivity rozšířila o projekt dárcovské samolepky “Já a Kia pomáháme dětem”, v hodnotě 50 korun za každý nově prodaný vůz. Od zahájení spolupráce obdržela nadace částku převyšující 2 miliony korun a podpořeno bylo více než 80 projektů na pomoc znevýhodněným či zdravotně postiženým dětem. Více informací o společnosti KIA MOTORS CZECH naleznete na stránkách www.kia.cz.
Kia Motors Corporation – výrobce celosvětově kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem, byla založena v roce 1944 a je nejstarší korejskou automobilkou. Dnes, ve 190 zemích celého světa, prodává ročně cca 3 miliony vozidel ve 14 výrobních a montážních závodech v 5 zemích světa s ročním obratem přes 49 miliard USD a zaměstnává přes 52 000 pracovníků. Kia je hlavním partnerem tenisového šampionátu Australian Open, oficiálním automobilovým partnerem fotbalové organizace FIFA, oficiálním partnerem Evropské ligy UEFA a hlavním partnerem evropského mistrovství League of Legends 2019. Hlavní slogan značky “The Power to Surpise” vyjadřuje celosvětový závazek značky překvapovat zákazníky cestou atraktivních a inspirujících zážitků překonávajících původní očekávání. Více informací o společnosti Kia Motors Corporation naleznete na stránkách www.kianewscenter.com