Nová Mazda MX-30 je prvním zcela elektrickým vozem z produkce této japonské automobilky. A nyní se v Japonsku plánuje jeho uvedení na trh v „běžné“ benzínové verzi. Pohonné ústrojí benzinové MX-30 tak bude takzvané e-SkyActiv G, které nebude čistě benzínové, ale tzv. mild hybridní.
Tato motorizace je umožněna tím, že je Mazda MX-30 postavena na platformě společné s Mazdou CX-30, která tak poskytuje dostatek prostoru pro standardní spalovací či hybridní motor. Samotná automobilka zatím nezveřejnila, a tak se zatím lze pouze domnívat, jaké parametry bude tento hybrid mít. Předpokládat lze, že dostane 24V elektrický systém, jakým disponují i ostatní mild hybridní vozy Mazdy, kterými jsou Mazda 3 a Mazda CX-30. Ty pak v základu pracují s dvoulitrovým čtyřválcem o 122 nebo 150 koních. My tak nyní můžeme pouze čekat, s čím automobilka překvapí.
Evropská Mazda MX-30
Hybridní verze však bude k dispozici pouze v Japonsku, a to na konci roku 2020. My v Evropě si můžeme udělat radost výhradně elektrickou verzí Mazdy MX-30. Ta se vyznačuje akumulátorem vybíraným přesně podle cestovatelských zvyků průměrného Evropana – na jedno nabití lze ujet až 200 km. K plnému nabití pak postačí pouhé 4,5 hodiny v domácích podmínkách, na veřejných dobíjecích stanicích pak dokonce 40 minut díky využití stejnosměrného proudu.
Mazda MX-30 má speciálně upravenou konstrukci karoserie i akumulátoru, díky níž je celá posádka automobilu v bezpečí i v případě, že dojde k nehodě a možnému porušení akumulátoru.
Design nové MX-30 se nese primárně v duchu minimalismu a filozofie Kodo – interiéry jsou zaměřené na člověka, jeho přirozený pohyb v kabině a minimalizaci stresu, díky čemuž získá maximální kontrolu nad vozem a jízdu si skvěle užije.
Mazda MX-30 byla na evropský trh uvedena na podzim roku 2020.