Šuškalo se o tom již nějaký čas a nyní se to pomalu stává realitou – japonská automobilka Mazda se připravuje na příchod řadového šestiválce. S jeho bližšími detaily zveřejnila na podzim roku 2020 během prezentace, která se zaměřila na své ekonomické výsledky třetího čtvrtletí.
Přestože se tak o vývoji nového silného motoru hovoří již několik let, nyní víme víc. Nový šestiválec by měl být uveden do běžné produkce v průběhu roku 2022, což odpovídá i předpokládanému uvedení na trh nové generace Mazdy 6. Lze tak předpokládat, že budou obě tyto novinky představeny společně.
Dle prezentace Mazdy je jasné, že bude motor uložen podélně, a tedy že lze očekávat pohon přední i zadní nápravy. Motorizace bude dostupná v benzínové i dieselové variantě, dále pak v tzv. verzi SPCCI, která je specifická kombinací vznětového a zážehového motoru za použití bezolovnatého benzínu. Můžeme předpokládat, že bude vzhledem k trendům také elektrifikován, nelze však odhadnout, jestli půjde o plug-in hybridní motor nebo o mild-hybrid.
Nejen šestiválec, nový bude i plug-in hybrid
Právě všeobecný důraz na elektromobilitu vede automobilku Mazda také k vývoji nového plug-in hybridního pohonného systému, a také tzv. mild-hybridního 48V systému. Ten bude fungovat na principu tzv. rotačního motoru. Právě tyto nové pohonné systémy by měly být představeny také v roce 2022.
Na zmiňované prezentaci společnosti Mazda byl představen nejen nový šestiválec a plug-in hybrid, ale také nový řadový čtyřválec s elektromotorem a převodovkou. Ten bude stejně jako šestiválec připravený na podélné uložení a tím pádem i na pohon všech čtyř kol.
Právě tolik novinek na poli nových motorizací, které Mazda připravuje na rok 2022, zřejmě stojí za tím, že v letošním roce nebude představovat další velké novinky ze své dílny. Veškerá pozornost se v Mazdě nyní soustředí na nové motory a Vy tak o šestiválci od nás uslyšíte pravděpodobně ještě dříve, než jste čekali.
Zdroj: car.watch.impress.co.jp