TESTUJEME PRO VÁS NAŠE VOZY – MAZDA MX-5 RF


Před plánovaným faceliftem, který přijde na podzim tohoto roku jsme otestovali Miatu s pevnou střechou, dvoulitrovým motorem SkyActiv-G a šestistupňovou manuální převodovkou.

JIŽ ČTVRTÁ GENERACE MIATY

Tato nová, již čtvrtá generace Miaty je, jak v Mazdě říkají „Jinba Ittai“, je o skutečné harmonii řidiče a vozu, o opravdovém zážitku a požitku z jízdy, o emocích.
Roadster od Mazdy s pevnou střechou je určen pro všechny, kteří se spokojí s tím nejlepším.

NOVÝ SYSTÉM SKLÁDÁNÍ STŘECHY

Tento dvoumístný kabriolet z Japonska se začal v Evropě prodávat v roce 1990.
Ve čtvrté generaci se ale design vozu hodně změnil. Velký vliv na to má fakt, že se zkrátil rozvor, vůz je o 11,5 cm kratší a sedadlo řidiče se posunulo dozadu. Bylo potřeba tedy vymyslet jiné řešení skládání střechy, než jaké měla Miata doposud.

Po stisku tlačítka se zvedne zadní část a pod ní se složí střecha ve dvou dílech, pak se opět zadní trojúhelníkový díl usadí na své původní místo. Celý proces skládání střechy trvá 13 vteřin.
RF (zkratka znamená retractable fastback, tedy kupé se skládací střechou) je však velmi elegantní, designově propracovaný vůz a z mého pohledu mnohem přitažlivější než model s plátěnou střechou.


VŮZ PRO POŽITKÁŘE

Miata je opravdu vůz pro řidiče, kteří si chtějí užívat, pro ty, jež rádi utratí své peníze za hračku na čtyřech kolech, pro ty, jež si chtějí sami, nebo v páru užívat Jinba Ittai, rodinnou praktičnost a extrémní pohodlnost od Miaty ale rozhodně nečekejte.

Nedokáži dost dobře posoudit MX-5 z pohledu velikosti kabiny řidiče, vzhledem k tomu, že jsem menší postavy, místo za volantem si najdu okamžitě. Ano samozřejmě má Miata posed dosti nízko, nicméně to jen dolaďuje její celkový dojem.
Volant má skvělý tvar i umístění ve vztahu k řidičovu tělu a pažím, to samé platí o řadicí páce. Šestistupňový manuál, který měl mnou testovaný vůz, má krátké dráhy řazení a pro roadster je jako dělaný, opět je to další detail, který podtrhuje radost z jízdy.


DOKONALÁ PROPRACOVANOST

Naprosto dokonalou jízdu jsem si vychutnávala nejen díky jejím jízdním vlastnostem, ale také k dokonalosti dotaženým detailům – ať už se jedná o reproduktory značky Bose, které se vyznačují nejvyšší kvalitou, nebo celkový design interiéru, jemuž dominuje nádherná, designově propracovaná palubní deska.


STVOŘENA PRO RYZÍ POŽITEK Z JÍZDY

Díky všemu výše zmíněnému se MX-5 RF 2.0 chová na silnici fantasticky.

Je velice jistá, uchvátí Vás ihned po nastartování, zprostředkovává ryzí požitek z jízdy, kterého nedosahuje jen výkony, ale především precizností. Zároveň se ale nechová jako prkno, které se roztřese, jakmile se na silnici objeví díra.
Ne, není to měkké auto, ale zároveň je poddajnější, než bych očekávala. V zatáčkách jsou tedy cítit náklony, ale v naprosto přirozené míře.

Pokud tedy hledáte auto, které Vám ukáže jak krásné může být řídit, pak je MX-5 tou správnou volbou, společně s tím, že ji pořídíte pod milion, je v podstatě ve své kategorii bezkonkurenční.