Kia představila na autosalonu v Paříži první elektrický crossover e-Niro, jehož tváří pro celoevropský trh se stal Robert De Niro.
Partnerská spolupráce automobilky Kia s De Nirem bude postavena na nenapodobitelném charakteru uvedeného herce a jeho smyslu pro humor ve snaze upozornit na četné výhody modelu e-Niro – tj. dlouhý dojezd 485 km na elektřinu (WLTP), technologie pro zpětné získávání energie a jedinečný design crossoveru.
Pro e-Niro je k dispozici lithium-iont polymerový akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh, resp. standardní modul o kapacitě 39,2 kWh s dojezdem až 312 km při nulových emisích. Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW se modul o kapacitě 64 kWh dobije z 0 na 80 % za pouhých 54 minut.
Nové e-Niro se připojí ke stávající modelové řadě Niro HEV a PHEV – pro nějž se od uvedení v roce 2016 celosvětově rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků. Dosavadní evropské prodeje tohoto hybridního crossoveru překračují 65 tisíc vozidel.
„Komunikační plán modelu e-Niro bude velmi specifický, stejně jako vůz samotný. Reklama se zaměří na jedinečné bavičské schopnosti Roberta De Niro, který touto formou seznámí veřejnost s vlastnostmi e-Nira – vozu, který překonává mnohé překážky bránící v pořízení elektromobilu – a to způsobem, jakým to dokáže jen málokdo.” komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Motors Europe.
e-Niro završuje celou ekologickou řadu crossoverů Niro, jedná se o spojení hospodárného elektrického pohonu s prostorností a praktičností, chybět mu nebudou pokrokové technologie k získávání a ukládání elektrické energie, ani ucelená nabídka vyspělých systémů na podporu řízení.
V prodeji na evropském trhu by mělo e-Niro být do konce roku 2018.