Oprava vozů po kroupách

Promáčklé plechy, odřené laky, rozbitá skla, to jsou nejčastější škody na vozech, které působí krupobití. Je lepší opravit poničenou karoserii, či vyměnit celé díly karoserie?

Vyklepávání, překytování a nalakování

Toto je klasický způsob, jak vůz opravit. Efekt ale nikdy nebude dokonalý a opravené části budou znát. Problém tak může nastat i s případným prodejem vozu. Navíc se stává, že karoserie začne pracovat a opravené části popraskají a vlhkem zrezivějí.

Přelakování střechy či kapoty

V případech, kdy kroupy poškodí lak až na základovou barvu, je nutné poškozené místo zbrousit a znovu nalakovat.

Výměna celých dílů karoserie

Při rozlehlém poškození se již nevyplatí auto opravovat. Je nutné celý poškozený díl vyměnit.

Rozleštění laku

Pokud krupobití poškodilo lak vozu jen povrchově, je možné poškozené části pouze přeleštit speciální leštěnkou, která lak sjednotí.

Metoda PDR – vytahování a vytlačování

Revoluční způsob opravy metodou PDR (Paintless Dent Repair), dovezené z Ameriky, představuje šetrný způsob opravy poškozené karoserie takzvaně za studena.
Na větších plochách se důlky vytlačují zespoda, speciálními háky z oceli. Na menších a hůře přístupných poškozených částech vozu se naopak důlek vytahuje speciální přísavkou.
PDR metoda se vyplatí při menším poškození vozu a hlavně v případech, kdy lak není poškozen do základu.
Tento způsob opravy se doporučuje u nových vozů, jejichž karoserie nebyla do té doby opravována postaru.