Jak pokročil vývoj hybridů značky Kia?

Skupina HMG, do které patří i automobilka Kia v rámci Dne technologií hybridních systémů nové generace představila, jaké jsou její plány. Co se pro nás chystá?

Automobilová skupina Hyundai Motor Group, která slučuje automobilky Kia, Hyundai, Genesis a Ioniq, se při vývoji nových technologií zaměřila především na snížení emisí, ale i uživatelské pohodlí při ovládání vozu. Při vývoji nových technologií využila zkušeností z vývoje oceňované platformy E-GMP, zaměřené pro akumulátorové elektromobily (jako jsou Kia EV6 a EV9) a proto budou moci nové hybridní vozy nabídnout praktické funkce, které dosud známe jen z elektromobilů.

Nová převodovka s dvěma elektromotory

Nově vyvinutá převodovka umožní zapojení dvou elektromotorů, což umožní zvýšit výkon vozu, zlepšit jeho jízdní vlastnosti a zefektivnit rekuperační brzdění. Elektromotor P1 má na starosti startování a generování energie pro akumulátor, zatímco trakční elektromotor P2 zajišťuje pohon a rekuperační řízení. K těmto dvou elektromotorům je možné připojit několik různých spalovacích motorů, díky čemuž může být nabídka hybridních motorů o to širší. Zároveň též snižuje hlučnost vozu i jeho vibrace.

Účinné spalovací motory s pokročilými technologiemi

Pohonné ústrojí nové generace bylo vyvinuto s hybridní jednotkou o objemu 2,5 litru, jejíž spouštění a generování energie zajišťuje právě nově doplněný elektromotor P1. Je postavena na současném přeplňovaném zážehovém motoru, jehož technologii ovšem vylepšuje díky vysoce účinnému cyklu spalování navrženém speciálně pro hybridní motory. Má též vylepšenou konstrukci, především v oblasti pístů. K dispozici bude též i v objemu 1,6 l.

Vylepšená převodovka s hladkým řazením

Díky paralelnímu zapojení obou elektromotorů P1 a P2 a vylepšení spalovacího motoru se zároveň povedlo zajistit hladšího chodu vozidla, více stabilizace a rychlejšího spouštění motorů. Na tento systém navazuje i hybridní převodovka se systémem aktivního řazení, která díky vylepšenému řízení spojky spalovacího motoru výrazně zkracuje dobu potřebnou pro přechod z režimu EV.

Elektrifikace technologií pro lepší jízdní vlastnosti

Kromě nového hybridního pohonného ústrojí skupina HMG chce začlenit pokročilé elektrifikační technologie s cílem zvýšit výkon, efektivitu a konkurenceschopnost nových hybridních vozidel, jako například:

  • Systém elektrického pohonu všech kol (e-AWD), který je doplněn o hnací elektromotor P4 na zadní nápravě vozidel, což vede ke zlepšení jízdních vlastností i odezvy vozu na sešlápnutí plynového pedálu.
  • Systém řízení pohybu elektrifikovaného vozidla (e-VMC 2.0), který je k dispozici u vozidel s výše zmíněným e-AWD. Tento systém zlepšuje stabilitu a komfort odpružení na základě točivého momentu obou trakčních elektromotorů P2 a P4. Jeho součástí je systém e-Handling 2.0, asistent e-EHA 2.0 a systém e-Ride 2.0.
  • e-Handling 2.0 zlepšuje ochranu proti převrácení vozu při jízdě v zatáčkách, kde aplikuje točivý moment elektromotorů v opačném směru ke snížení těžiště vozidla.
  • Technologie nouzového asistenta řízení e-HA 2.0 využívá radarové a kamerové senzory k rozpoznávání rizika čelních kolizí a zdokonaluje vyhýbací manévry při prudkém otočení volantu.
  • Systém e-Ride 2.0 potlačuje vertikální pohyby při přejezdu zpomalovacích prahů a jiných nerovností.
  • Režim “Stay” zpříjemňují pobyt ve vypnutém vozidle a využívat tak například multimédií a klimatizace bez nutnosti zapnutí motoru po dobu až 1 hodiny. Díky funkci rezervace režimu Stay lze také vůz předem upozornit na využití tohoto režimu a ten se bude snažit už před příjezdem do cíle nabít akumulátor, aby mohl režim Stay využívat co nejdéle.

Prozkoumejte s námi stávající hybridy Kia!

Ačkoliv nemáme jistotu, které z těchto funkcí budou k dispozici ve vozidlech určených pro evropský trh, rozhodně se budeme mít na co těšit. Pokud nechcete čekat na auta budoucnosti, rádi Vám představíme stávající hybridy značky Kia jako například Kia Sportage a Kia Sorento. Neváhejte nás proto kontaktovat, ať už máte otázky ohledně hybridů značky Kia nebo si jen chcete vyzkoušet nějaký z nich na testovací jízdě.