Mazda odhaluje další plány ohledně elektromobilů

Mazda je známá svými inovativními řešeními jak bojovat s evropskými normami a s neustále se rozvíjejícím trhem s elektromobily. Nyní nám odhalila více ze svých plánů. Co pro nás tato japonská automobilka chystá?

Mazda na pokraji úsvitu elektrifikace

Mazda nám nedávno představila svou novou strategii pro období do roku 2030, které nazývá úsvitem elektrifikace. I nadále je jejím cílem propagovat více způsobů řešení omezení vzniku emisí, nejen pomocí elektrifikace ale i pomocí zaměření i na jiné technologie, jako je již dlouho zmiňovaný nový SkyActiv-Z, ale také využívání rotačních motorů v hybridním pohonu.

Úspory díky Lean Asset Strategy

Mazda ohlásila, že na poli elektrifikace plánuje využít Lean Asset Strategy, tedy strategii štíhlého majetku. V praxi to znamená maximální využití sdílení technologií a kapacit a zaměření na spolupráci s jinými, což jí umožňuje ušetřit peníze využité na přímou elektrifikaci.

Toto plánuje dosáhnout nejen díky úzké spolupráci s partnerskými společnosti jako Changan, Toyota, Denso a BluE Nexus, ale také využití jedné výrobní linky pro elektromobily i vozy se spalovacími motory, čímž je schopna snížit své náklady na výrobu vozu až o 85% oproti výstavbě nové továrny zaměřené speciálně na elektromobily.  Ovšem i tato flexibilní výrobní linka projde obnovou a bude využívat nejmodernější technologie jako jsou umělá inteligence, automaticky řízená vozidla a Factory Over-The-Air technologii, která umožňuje zlepšit efektivitu nejen továrny, ale i celého dodavatelského řetězce.

Nové elektromobily a vlastní platforma

Zeštíhlení investicí do elektromobilu ovšem neznamená, že chce Mazda zůstat pozadu. Kromě plánovaného modelu Mazda EZ-6, kterou Mazda představila pro evropský trh jako Mazda 6e má Mazda v plánu dva nové elektromobily.

Prvním z nich je Mazda CX-6e, což má být elektrické SUV připravené ve spolupráci s čínskou značkou Changan a s největší pravděpodobností jde o sériovou výrobu loni představené Mazda EZ-60, kterou nedávno Mazda odhalila na přehlídce v Šanghaji. Původně byl tento model představen jako nová Mazda Arata a jako plánovaný konkurent pro Teslu Model Y.

Druhý je zatím záhadnější. Nevíme jméno, ale jedná se o vlastní model značky Mazda, který má být postavený na platformě Mazdy, navržené pro různé typy baterií i konfigurace. Měl by se vyrábět přímo “doma” v Japonsku a obsahovat baterie od známé značky Panasonic. Premiéra tohoto vozu se očekává pro rok 2027, ale snad se více informací dozvíme co nejdříve.

Více, než jen elektromobily

Mazda ovšem i nadále slibuje více řešení, než jen elektromobilita. Jak již několikrát avizovala, připravovaný SkyActiv-Z bude splňovat přísné limity Euro 7 a nemá to být na úkor výkonu, jako byl případ současných motorů SkyActiv-G. Tento nový motor by měl být využíván jak v kombinaci s vlastním hybridním systémem, tak u řadových šestiválců pro větší modely, tak i u připravovaného rotačního motoru. Díky uvedení motoru SkyActiv by se též měla snížit celková nabídka nabízených motorů. Tento motor se má poprvé objevit v hybridní verzi připravované nové řady od stávající Mazdy CX-5.

Stejně tak Mazda nezapomíná na své tradiční rotační motory, které chce využít jako na poli elektromobilů, tak ale i v hybridní variantě u plánovaného dvourotorového rotačního motoru. Nejčastěji se ve spojení s rotačními motory mluví o plánovaném Iconic SP, který je podle Mazdy již “téměř hotový” a s jeho uvedením se už čeká jen na zájem trhu.

Prozkoumejte s námi současné modely Mazda

Pokud ovšem nechcete čekat, co úsvit elektromobily přinese, rádi Vám představíme aktuální nabídku vozů Mazda. Ať už Vás zajímá čistě elektrická Mazda MX-30, její hybridní verze R-EV využívající rotační Wankelův motor nebo naopak prostorné SUV se spalovacím motorem (a plug-in verzí) Mazda CX-80, rádi Vám vyjdeme vstříc!