MAZDA ODHALUJE MODEL MAZDA MX-30 E-SKYACTIV R-EV V EVROPĚ

Na bruselském veletrhu měl 13.1. 2023 světovou premiéru plug-in hybrid model Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, který využívá motor s rotujícím pístem jako generátor*1.

V roce 2020 byl na trh uveden první elektromobil značky Mazda, model MX-30. Na několika mimoevropských trzích se k němu záhy přidal mild-hybridní model. MX-30 s produktovým konceptem „living true to myself“ nabízí příjemnou jízdu, atraktivní design a interiér, který už jen použitím materiálů jako korek, nebo recykláty navozuje příjemné pocity během času stráveném za volantem.

MX-30 e-Skyactiv R-EV je sériový plug-in hybrid, který zákazníkům nabízí stejné možnosti jako původní MX-30 a zároveň přináší nové způsoby využití vozidla. MX-30 e-Skyactiv R-EV nabízí dojezd na baterii 85 km*2, což je dostatečné pro běžné každodenní ježdění, a nadto také možnost využití generátoru pro jízdy na dlouhé vzdálenosti. Celý dojezd zde zajišťuje elektrický motor.

Mazda se rozhodla k pohánění generátoru použít motor s rotujícím pístem, a využila tak jeho jedinečné schopnosti generovat požadovaný výkon s malou pohonnou jednotkou. Nově vyvinutý motor 8C je uložen vedle generátoru a výkonného motoru v motorovém prostoru. Tato kompaktní elektrická pohonná jednotka v kombinaci s 17,8kWh lithium-iontovou baterií a 50litrovou nádrží na benzín vytvářejí jedinečný sériový plug-in hybrid systém s velmi zajímavým celkovým dojezdem.

MX-30 e-Skyactiv R-EV rovněž podporuje aktivní životní styl zákazníků prostřednictvím dalších výhod, jako je kompatibilita s nabíjením jak dvou-, tak třífázovým střídavým proudem i rychlým nabíjením stejnosměrným proudem, možnost využití jako zdroje energie o hodnotě 1 500 W a tři režimy pro různé jízdní situace: normální, EV a dobíjení. Díky výkonnému 125kW elektromotoru navíc zajišťuje ještě o něco vyšší výkon než MX-30 BEV.

*1 Datum vydání tiskové zprávy je 13. ledna a autosalon je pro veřejnost otevřen 14. až 22. ledna.
*2 Dojezd s využitím výlučně elektrického pohonu: 110 km pro dojezd ve městě podle evropského standardu WLTC a 85 km pro kombinovaný dojezd podle evropského standardu WLTC. Hodnoty dojezdu platí pro používání režimu EV. Uvedených hodnot bylo dosaženo za specifických testovacích podmínek a skutečný dojezd při využití elektrického pohonu se může lišit v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách. Dále platí, že v situacích, kdy řidič potřebuje náhle zrychlit a za tímto účelem sešlápne plynový pedál za určitou hranici (srovnatelně s funkcí podřazení u standardního vozidla s automatickou převodovkou), se aktivuje generátor motoru s rotujícím pístem a dodá energii pro dosažení požadovaného výkonu.

 

Zdroj: MAZDA MOTOR CZ